jueves, 19 de abril de 2012

V Fira del Llibre Bocairent




Semana de Acción Mundial por la Educación(SAME).


La próxima semana, del 23 al 29 de abril, se estará celebrando en todo el mundo la Semana de Acción Mundial por la Educación (SAME). Este año, bajo el lema "Con derechos desde el principio. Por una educación temprana de calidad", reivindicaremos la importancia de la Atención y Educación de la Primera Infancia (AEPI), es decir, la que va de los 0 a los 6 años.

lunes, 26 de marzo de 2012

ENS HAN ESTAFAT !!!

Estafa a l'alumnat de 4t d'ESO de l'IES de Bocairent.



Els 38 alumnes de 4t d'ESO de l'IES de Bocairent s'han quedat sense anar al viatge de fí de curs a Roma, perquè un pocavergonya anomenat Pablo, el qual deia treballar a l'agència de viatge "ZAFIRO TOURS" de Sedaví, ha acabat amb tota la il.lusió d'aquest grup de jovens de Bocairent.La consternació entre tot el professorat de l'IES i de tots els pares, mares, xiquets i xiquetes és molt gran.Després d'adonar-se'n de l'estafa d'aquest viatge, l'IES i els pares i mares ho van denunciar.Des de l'agència de viatge ens van comunicar que aquesta persona ja no treballava per a ells, encara que a l'oficina si que constava el nom d'aquesta agència i encara operava al seu nom havent fet tots els pagaments del viatge a eixe nom.
Una setmana abans d'anar-se'n al viatge, els xiquets s'han quedat sense els 18.582 euros que havien pagat.I el més trist de tot, és que a aquest grup de jovens de Bocairent els han robat la il.lusió d'anar-se'n tots junts de viatge. Portaven tot l'any organitzant un fum d'activitats per arreplegar diners i han treballat molt de valent. Les seues famílies havien fet grans esforços econòmics i en qüestió d'un bufit tota la il.lusió se'n ha anat a fer punyetes.



Esperem es faça justícia prompte,i esperem no vore mai més una altra notícia com aquesta, perquè pensem que no hi ha que jugar d'eixa manera amb els sentiments i la il.lusió dels joves, que són el futur de la nostra societat i no volem una societat de tramposos i corruptes.




L'AMPA.

sábado, 18 de febrero de 2012

TANCADA A L'I.E.S. BOCAIRENT

tancada a l'ies Bocairent


La nit del passat dimecres, els membres de l’AMPA, juntament amb els professors i un nombrós grup d’alumnes, ens tancavem al centre com a mesura de protesta davant les retallades que està patint l’educació pública i contra les mesures que el Decret-Llei, publicat el passat mes de gener, anuncia que, a partir de març, afectaran els centres educatius. Un membre del sindicat majoritari de l’educació, l’STEPV, ens va informar del contingut d’aquest decret i de quina manera afectarà l’educació dels nostres fills, per exemple:
– Les baixes del professorat no es cobriran fins que s’acumulen més d’una i, en qualsevol dels casos, una baixa quedarà sense cobrir, la qual cosa suposarà que els alumnes es queden sense que se’ls impartisca i avalue.
– Desapareixeran els suports, desdoblaments i mesures d’atenció als alumnes amb dificultats.
– Les classes augmentaran el número d’alumnes fins a trenta-cinc, uns deu alumnes més per aula que actualment.
– No ens concediran bono-llibres, beques de llibres, transport o menjador, unes ajudes fonamentals en la crisi que estem patint.
– S’augmentarà les hores de classe dels professors disminuint les hores d’atenció a l’alumne, la preparació d’activitats i projectes.
A més d’altres mesures que afecten les condicions laborals dels professors i, també, als alumnes que estan en Primària, que es quedaran sense mestres de suport en l’Educació Infantil, per la qual cosa els mestres no podran atendre necessitats bàsiques dels xiquets fora de l’aula en no poder deixar-los amb una altra mestra o mestre.
D’altra banda, Conselleria segueix sense pagar les despeses de manteniment dels centres; deu al voltant de sis mesos de despeses de l’any passat, acumulant més deute amb l’escola pública que amb la privada concertada, que ja ha cobrat quasi tot l’any passat.
En resum, les mesures urgents per a la reducció del déficit de la Generalitat afecten sobretot serveis bàsics com és l’educació pública. El Consell ens està fent responsables a les famílies de les despeses que han generat el déficit i fent-nos pagar les consequències d’anys i anys de saqueig de les arques públiques.
L’atac a l’educació pública, que és l’única que garanteix l’accés de tothom a l’ensenyament, ofegant-la econòmicament, comportarà una pèrdua irreparable de qualitat que pot comprometre el futur dels nostres fills. Per això, és important que tota la comunitat educativa: els professors, els alumnes i, de manera especial, els pares, participem units en tots els actes que s’organitzen en defensa de l’escola pública. Recordem que, el que està en joc és la formació que ha de garantir que els nostres fills tinguen un futur.

domingo, 5 de febrero de 2012

martes, 31 de enero de 2012

FESTES DE MOROS I CRISTIANS.


L'Associació de Mares i Pares de l'Institut de Bocairent ,desitja a tots els Bocairentins unes bones festes de Moros i Cristians.
¡VÍTOL AL PATRÓ SANT BLAI!

martes, 17 de enero de 2012

MANIFESTACIÓ PER L'ESCOLA PÚBLICA.


Benvolgudes mares, benvolguts pares, vos fem una crida per a animar-vos a participar en la manifestació convocada per al pròxim 21 de gener.
Tots i totes sabeu de les retallades que es van a anar aplicant en les nostres escoles i instituts.En alguns centres ja els estem patint, en uns altres no tardaran a arribar....
Retallades en el professorat que afecten directament en la qualitat de l'educació que reben els nostres fills i filles,baixes que no es cobreixen,dotació econòmica que no arriba i que està paralitzant el funcionament dels centres de secundària,retallades en els pressupostos municipals que afecten als serveis tals com la neteja dels centres o el manteniment dels mateixos,situacions molt greus en infraestuctures que no es resolen i que malgrat les promeses no es resoldran en breu,privatització de l'escola pùblica amb la cessió es terrens per a la construcció de centres privats, retallades en les universitats, notícies de canvis en el sistema educatiu que en compte de tranquil·litzar-nos ens espanta cada vegada més....
Per tot açò, hem d'eixir al carrer dissabte 21 de gener per a explicar als nostres polítics que l'escola pública que defensem ès l'única que garanteix aqueixa igualtat d'oportunitats per a tots i totes, que no podem consentir que s'apliquen eixes retallades tant brutals que afectaran seriosament a la qualitat de l'educació de l'alumnat, que la crisi no la poden resoldre retallant en l'escola, ja que és retallar el futur del nostres fills i filles.
Així que us esperem el dia 21 a les 18 hores en Sant Agustí!!!!!!!
Diem NO a les retallades!!!!!!!

miércoles, 21 de diciembre de 2011

BON NADAL I FELIÇ ANY 2012


L'escola és tancada,
hi ha llum al carrer,
la senyora Pepa
saluda al carter.

"Que tingau un bon dia,
avui és Nadal!
¿No té una carteta,
no té una postal?

Li done una carta
del seu fill Pascual,
que des de molt lluny
li diu: BON NADAL!

Vos desitjem que passeu uns dies plens d'alegria i que el proper any vos porte molta felicitat.


L'AMPA.